Nyrkkiä leukaperiin! Nyrkkiä leukaperiin!
Lätkätappelut @ nyrkkialeukaperiin.com

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Toporowski : "En kättele raiskaajia"
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Nyrkkiä leukaperiin! Foorumin päävalikko -> SM-liiga
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Hidalgo
Erotuomaritarkkailija

LähetäLähetetty: Tii Hel 20, 2007 1:41 am    Viestin aihe: Toporowski : "En kättele raiskaajia" Vastaa lainaamalla viestiä

Asiaa on nyt puitu enemmänkin, joten avataan tapahtumasarjalle oma ketjunsa.
Ketään ei kiinnosta kenen mielestä Topo hakkaisi BT:n, tai toisinpäin, puhutaan "kirjoittamattomista säännöistä" sekä siitä, sallitaanko tuollaisia puheita.
Minä ymmärrän molempia osapuolia, "raiskaus" on sovitettu jo vuosia sitten, eikä ainakaan minun oikeustajuni mukaan ollut mikään mahdottoman paha rikos, lievempi kuin seksuaalirikokset normaalisti.
Toisaalta, mikäli ST on, kuten ilmeisesti on, vahvan vakaumuksen mies tässä asiassa, perheellinen ja kuumahermoinen kaveri, en mitenkään lähde myöskään Topperia asian tiimoilta teilaamaan.
Vaikka rikos on sovitettu, on vanhentunut seksuaalirikostuomio aina astetta vaikeampi ihmisten unohtaa, kuin vaikkapa vanhentunut veropetostuomio.

Tätä voi Pettrelin murjomisen ohella kuitenkin pitää toisena "cheap shottina" HIFK:ta vastaan Topon toimesta muutaman vuoden sisällä, molemmissa korostuu muutamat seikat:
Nuoruuden typeryys(Pettrel, Tibbets) Kostotoimi out of a blue(Topo)
Sekä lieventävät asianhaarat, joiden vuoksi en esimerkiksi Pettreliä vihaa, vaikka miehen edesottamuksia puhtaasti kyseisessä ottelussa katsoneena, ehkä pitäisi.
Minä hyväksyn molemmat "kostotoimet", syy ja seuraus, ja tehtyä ei saa tekemättömäksi.

Palstafanien riemuksi, myös Rauman kaupunkitoimittajat ovat asiasta lisää kirjoittaneet : http://www.lansi-suomi.fi/ls.php?name=urheilu&jdate=20070220&nav=uutiset

Ja "kerrotaan-miten-nähdään-parhaaksi" iltapäivälehtien sokerihuuruista kirjoitustapaa minä en ainakaan arvosta, joten en näe pahana että jutut ovat Lukko-mielisiä, jopa intohimoisesti asiaan suhtautuvien toimittajien luomia. Kyseessä kuitenkin pieni kaupunkilehti, jonka kohderyhmä asuu 95 % Raumalla, jossa taas Lukko on iso juttu..
Ulkopaikkakuntalaisen korviin voi särähtää, minulle ei.

Edit.
Lisätäänpäs linkki jo alkaneesta keskustelusta, BT:n threadissa:
http://www.nyrkkialeukaperiin.com/forum/viewtopic.php?p=28321#28321
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Smierc
Legenda

LähetäLähetetty: Tii Hel 20, 2007 1:55 am    Viestin aihe: Re: Toporowski : "En kättele raiskaajia" Vastaa lainaamalla viestiä

Hidalgo kirjoitti:
eikä ainakaan minun oikeustajuni mukaan ollut mikään mahdottoman paha rikos

Itse pidän juuri tämäntapaisia rikoksia melko pahoina.
Hidalgo
Erotuomaritarkkailija

LähetäLähetetty: Tii Hel 20, 2007 2:00 am    Viestin aihe: Re: Toporowski : "En kättele raiskaajia" Vastaa lainaamalla viestiä

Smierc kirjoitti:
Hidalgo kirjoitti:

Niin, minä kuitenkin sanoin:
Eikä ainakaan minun oikeustajuni mukaan ollut mikään mahdottoman paha rikos, lievempi kuin seksuaalirikokset normaalisti.

Tekona ei mitenkään brutaali, tai verrattavissa vaikka baarimatkalla raiskattuun ohikulkijaan.
Takaisin alkuun
Berube#17
Valmentaja

LähetäLähetetty: Tii Hel 20, 2007 8:57 am    Viestin aihe: Re: Toporowski : "En kättele raiskaajia" Vastaa lainaamalla viestiä

Hidalgo kirjoitti:
Smierc kirjoitti:
Hidalgo kirjoitti:

Niin, minä kuitenkin sanoin:
Eikä ainakaan minun oikeustajuni mukaan ollut mikään mahdottoman paha rikos, lievempi kuin seksuaalirikokset normaalisti.

Tekona ei mitenkään brutaali, tai verrattavissa vaikka baarimatkalla raiskattuun ohikulkijaan.

Niin....Mun mielestä raiskaus on aina raiskaus,aivan sama onko olemassa jotain lieventäviä asianhaaroja..munat pois..
Joskus aikanaan osui sen verran läheiselle vastaava tapaus,et mä en kyl pysty antaan mitään sympatiapisteitä tollaisille Tibbetseille..Ja sen voi näyttää tollaselle ihmiskunnan pohjasakalle..
Hietanen17
Tiki talker

LähetäLähetetty: Tii Hel 20, 2007 11:29 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse en usko, että Toporowskilla oli sen kummempia vihanpurkauksia oikeasti Tibbetsiä kohtaan, vaan Topo halusi kuumentaa TB:n tunteet ennen playoffien alkua, ja kenties ennen Lukon ja HIFK:n kohtaamista. Mikäli Lukko ja HIFK kohtaavat, voi Tibbetsin hermot sekoittaa, tai pilata kokonaan HIFK:n pelin. Psyykkausta siis lähinnä.

Leijonien kannabiskohusta toisella palstalla:

"Änäriä väännetään silmät punaisina kohta muustakin kuin ruudun tuijotuksesta ja pukkarissa tuoksuu muukin makea kuin hikipaska ja persehiki."
Takaisin alkuun
Nezky
Jäädytetty

LähetäLähetetty: Tii Hel 20, 2007 12:13 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mielipidekirjoitus:

Raiskaus on rikos, josta tuomitaan eripituisia rangaistuksia sen mukaan missä nyt sattuu sillä hetkellä olemaan. Rikoksesta yleensä rangaistaan, niin kuin tässä tapauksessa Billy istui 3 vuotta. Juridisesti hän on sovittanut tekonsa. Se miten ihmiset siihen suhtautuu on taaseen toinen asia. Toporowskilla on oma mielipide raiskaajista ja miksi hänen pitäisi siitä poiketa kiekkoilun kirjoittamattomien sääntöjen takia? Beruben kanssa samoilla linjoilla. Eiköhän Billyä hiillosteta loppuun asti joka paikassa mihin hän astelee.
Berube#17
Valmentaja

LähetäLähetetty: Tii Hel 20, 2007 12:15 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nezky kirjoitti:
Mielipidekirjoitus:

Raiskaus on rikos, josta tuomitaan eripituisia rangaistuksia sen mukaan missä nyt sattuu sillä hetkellä olemaan. Rikoksesta yleensä rangaistaan, niin kuin tässä tapauksessa Billy istui 3 vuotta. Juridisesti hän on sovittanut tekonsa. Se miten ihmiset siihen suhtautuu on taaseen toinen asia. Toporowskilla on oma mielipide raiskaajista ja miksi hänen pitäisi siitä poiketa kiekkoilun kirjoittamattomien sääntöjen takia? Beruben kanssa samoilla linjoilla. Eiköhän Billyä hiillosteta loppuun asti joka paikassa mihin hän astelee.

Thanks,Hanks.
Hidalgo
Erotuomaritarkkailija

LähetäLähetetty: Tii Hel 20, 2007 1:00 pm    Viestin aihe: Re: Toporowski : "En kättele raiskaajia" Vastaa lainaamalla viestiä

Berube#17 kirjoitti:

Niin....Mun mielestä raiskaus on aina raiskaus,aivan sama onko olemassa jotain lieventäviä asianhaaroja..munat pois..
Joskus aikanaan osui sen verran läheiselle vastaava tapaus,et mä en kyl pysty antaan mitään sympatiapisteitä tollaisille Tibbetseille..Ja sen voi näyttää tollaselle ihmiskunnan pohjasakalle..

Kyseessä nyt kuitenkaan ei ollut raiskaus.
Takaisin alkuun
Nezky
Jäädytetty

LähetäLähetetty: Tii Hel 20, 2007 1:02 pm    Viestin aihe: Re: Toporowski : "En kättele raiskaajia" Vastaa lainaamalla viestiä

Hidalgo kirjoitti:

Kyseessä nyt kuitenkaan ei ollut raiskaus.

Oikaise meitä, plz!
Hidalgo
Erotuomaritarkkailija

LähetäLähetetty: Tii Hel 20, 2007 1:06 pm    Viestin aihe: Re: Toporowski : "En kättele raiskaajia" Vastaa lainaamalla viestiä

Nezky kirjoitti:

Oikaise meitä, plz!

Suomessa ainakin menisi oikeuslaitokset tukkoon, ja virkavallan resurssit ei riittäisi, jos jokainen kahden kännisen teinin telmiminen menisi kanteeseen asti, kun aamulla rupeaakin kaduttamaan.
Toisaalta ihan hyvä, ei ainakaan lätkätappeluihin kukaan keskittyisi.

Tuo valtava ikäerohan kriminalisoi tapauksen.
Takaisin alkuun
Nezky
Jäädytetty

LähetäLähetetty: Tii Hel 20, 2007 1:15 pm    Viestin aihe: Re: Toporowski : "En kättele raiskaajia" Vastaa lainaamalla viestiä

Hidalgo kirjoitti:
Nezky kirjoitti:

Oikaise meitä, plz!

Suomessa ainakin menisi oikeuslaitokset tukkoon, ja virkavallan resurssit ei riittäisi, jos jokainen kahden kännisen teinin telmiminen menisi kanteeseen asti, kun aamulla rupeaakin kaduttamaan.
Toisaalta ihan hyvä, ei ainakaan lätkätappeluihin kukaan keskittyisi.
Tuo valtava ikäerohan kriminalisoi tapauksen.
'

Niin siis pyysin oikaisua siihen, että jos se ei ollut raiskaus niin mikä sitten? Offtopik: Haluaisin puhua asioista (yleensä ottaen) niiden oikeilla nimillä Wink Itse ikäero ei kriminalisoi vielä mitään, mutta sillä on raskauttavia vaikutuksia lopulliseen tuomioon. Esim vertaa: teinit raiskaa toisiaan tai täysi-ikäinen raiskaa teinin/lapsen jne.
Hidalgo
Erotuomaritarkkailija

LähetäLähetetty: Tii Hel 20, 2007 1:23 pm    Viestin aihe: Re: Toporowski : "En kättele raiskaajia" Vastaa lainaamalla viestiä

Nezky kirjoitti:

Niin siis pyysin oikaisua siihen, että jos se ei ollut raiskaus niin mikä sitten? Offtopik: Haluaisin puhua asioista (yleensä ottaen) niiden oikeilla nimillä Wink Itse ikäero ei kriminalisoi vielä mitään, mutta sillä on raskauttavia vaikutuksia lopulliseen tuomioon. Esim vertaa: teinit raiskaa toisiaan tai täysi-ikäinen raiskaa teinin/lapsen jne.

Statutory rape is illegal sexual activity between two people when it would otherwise be legal if not for their age.

Eli nimenomaan se ikä kriminalisoi tapauksen.
Eli 17-vuotias "on valmis päättämään seksuaalisesta käyttäytymisestään samanikäisten kanssa" mutta 15-vuotias ei vielä ole.

Toki, juttu soviteltiin ja kaikkea, mutta muutakaan faktatietoa asian tiimoilta ei ole olemassa, joten turha spekuloida.
Takaisin alkuun
Nezky
Jäädytetty

LähetäLähetetty: Tii Hel 20, 2007 1:27 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Perkelekku jäi noi USA:n lait opiskelematta... Mr. Green
Smierc
Legenda

LähetäLähetetty: Tii Hel 20, 2007 3:05 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nezky kirjoitti:
Perkelekku jäi noi USA:n lait opiskelematta... Mr. Green

USA:n lait vain kuvastavat heidän tyhmyyttään.
Korkki2
Erotuomaritarkkailija

LähetäLähetetty: Tii Hel 20, 2007 11:42 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Toporowski on idiootti. En käsitä miksi piti väkisin vielä vääntää puukkoa haavassa sen jälkeen kun peli oli pelattu ja loppukättely menossa. Ihan eri asia jos olisi koko pelin kuittaillut asiasta mutta mielestäni kättelyssä tuo oli totaalisen turhaa. Toisaalta mitä voikaan odottaa pelaajalta jonka meriittilistalla on cheapshot junnulle ja uhoaminen tuomarien takana olevaa Nickersonia kohtaan. Seuraavassa matsissa ei sitten haastetta ottanut vastaan, tiesi varmaan miten Niken kanssa olisi käynyt. (Ja hauskaa on että raumalaisten mielestä tuo juttukin meni niin että Topo pieksi Nickersonin Wink)

Naurettavinta koko jutussa oli silti Santalan irtopisteiden keräily asiasta. Olisi vain suoraan sanonut ehdokasnumeronsa ja jättänyt koko Toporotan puolustamatta.

EDIT: Niin niin, osaahan se kiekkoa pelata mutta nää muut tempaukset ovat mitä ovat...
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Nyrkkiä leukaperiin! Foorumin päävalikko -> SM-liiga Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Sivu 1 Yht. 3

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa