|
Nyrkkiä leukaperiin! Lätkätappelut @ nyrkkialeukaperiin.com
|
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Leuka Kulttuuriministeri evp.

|
Lähetetty: Tor Lok 05, 2006 6:44 am Viestin aihe: Rahikaisen haastattelu |
|
|
Oli aika hyvä Riku Rahikaisen haastattelu tossa paikallislehdessä. En nyt jaksa kokonaan kirjoittaa, mutta poimitaan noi olennaiset asiat:
Suur-Jyväskylän lehti kirjoitti: | [...]Kovaluinen laituri tuli Jyväskylään pelaamaan omilla vahvuuksillaan.
- Yritän taklata paikoissa ja tehdä hommia loppuun asti. JYPissä ei hirveästi mun tyylisiä pelaajia ole, sen takia voin olla ihan hyväkin lisä siihen.
Paitsi yleisön ja joukkuekaverit sytyttävistä taklauksistaan, Rahikainen tunnetaan myös tappeluista. Minkälaiset ohjeet miehelle on valmennusjohdosta annettu?
- Ei mitään varsinaista tappelukieltoa ole laitettu, mutta eipä niitä tarvitse hakemalla hakea. Taklaan ja yritän pelata kovaa. Jos joku siitä hermostuu, niin tapana ei kyllä ole ollut taka-askeliakaan ottaa... mutta ei niitä väkisin haeta, mies painottaa.
Okei, mutta huomenna Hippokselle saapuu Pelicans. Mitä jos Sami Helenius tulee koputtelemaan pohkeille...
- Jos Helenius haluaa lähteä, niin en mä varmasti siinäkään taka-askelia ota. Sen verran tyhmä olen ilmeisesti itsekin, Rahikainen naurahtaa.
[...]
Rahikaisen värikkäälle uralle mahtuu myös vuosi Pohjois-Amerikassa. Kausi 2003-04 kului ECHL-liigassa kahdessa ei seurassa. Siellä jos missä miehen vahvuudet olivat kovaa valuuttaa.
- Siellä vaan vahvistui se kovaa pelaaminen. Siellä tosissaan otetaan miestä ja vähän hanskataankin välillä. Sitäkin jouduin itse tekemään kun tykkään taklata ja ottaa miestä ja siellä joutuu omista tekosistaan vastaamaan.
Vuosi jenkkilässä oli Rahikaisen mieleen.
- Erittäin hieno kokemus sinänsä, näki paljon eri paikkoja. Paljon oli pelejä ja erilaista kiekkoa... vähän kovempaa ja enemmän sellaista röyhimistä.
Reissuun mahtui epäilemättä värikkäitä episodeja, eikä niistä vähäisimpänä kohtaaminen Pohjois-Amerikassa kulttimainetta nauttivan nyrkkisankarin Jon Mirastyn kanssa.
- Mirasty tuli koputtelemaan polvareihin ja katsoin, että mikäs kaveri tämä on. Totesin, että sehän on vähän pienempi ukkeli kuin mä. Se ehdotti, että pudotetaanko hanskat ja siinä vaihdettiin muutamia iskuja. Huomasi kyllä, että kaveri oli tapellut ennenkin. Sain muutaman aikamoisen iskun naamaan, itseasiassa aukesi huuli aika pahasti. Voisi sanoa suoraan, että turpaan tuli. Opetus sekin, Rahikainen hymähtää.
[...]
Ai niin, se lempinimi. Kiekkokaukalon kovien otteiden erikoistoimittaja Jukka Suutari lanseerasi Rahikaiselle aikoinaan lempinimen "Rystyset". Miltäs kuulostaa?
- Tuosta olen itse asiassa Jukan kanssa muutamaan kertaan keskustellutkin. Ei se ihan ollut mun mieleen. En tosiaan ihan hakemalla hae mitään tappeluita. Siitä nimestä ihmiset ajattelee, että olisin pelkkä tappelija. Mielellään teen kuitenkin vaan sitä omaa hommaani, eli taklailen. Ei muuta kuin uutta lempinimeä keksimään. |
_________________ Syyttäjän näyttö jääkiekkoilijaa vastaan perustuu lähinnä viime vuoden keväällä otettuun valokuvaan, jossa jääkiekkoilijalla on vaalea nokare sieraimessa.
- STT |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Vieras
|
Lähetetty: Tor Lok 05, 2006 9:13 am Viestin aihe: |
|
|
Heh, lempinimi annettiin vain sen takia, kun Riku oli Jäähyaition vieraana. Muut ovat sitten ampuneet sen (lempinimen käytön + Rikun "gooniuden") mielestäni yli.
Etenkin porilaisten kommentit painoivat miestä itseään aikalailla, eivät idiootit osanneet puhua mistään muusta (kuin myllyistä) ja leimasivat Rikun pelkäksi kädettömäksi myllääjäksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Shrink Erotuomaritarkkailija
|
Lähetetty: Lau Lok 07, 2006 12:33 am Viestin aihe: |
|
|
Itsekin viime kaudella, kun Riku Rahikainen siirtyi Jokereihin, pidin miestä melko kädettömänä 'tappelijana.' Muutaman pelin nähtyäni mielipide muuttui. Jäähyaitio on joillekin ihmisile (porilaisille nuorille) totuuden torvi. Kun RR siirtyi Ässiin näin jo mielessäni miten miehestä odotetaan uutta Nickersonia ja Heleniuksen haastajaa. Jos jäähyaitio ei ikinä olisi missään maininnut RR:n nimeä, tuskin samanlaista hypeä olisi noussut.
Eli lyhyesti: Jäähyaitio loi RR:lle TAHTOMATTAAN tietyn maineen, josta RR:n on vaikea päästä eroon, varsinkaan kaupungissa nimeltä Pori. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Vieras
|
Lähetetty: Sun Lok 08, 2006 3:22 pm Viestin aihe: |
|
|
Shrink kirjoitti: | Itsekin viime kaudella, kun Riku Rahikainen siirtyi Jokereihin, pidin miestä melko kädettömänä 'tappelijana.' Muutaman pelin nähtyäni mielipide muuttui. Jäähyaitio on joillekin ihmisile (porilaisille nuorille) totuuden torvi. Kun RR siirtyi Ässiin näin jo mielessäni miten miehestä odotetaan uutta Nickersonia ja Heleniuksen haastajaa. Jos jäähyaitio ei ikinä olisi missään maininnut RR:n nimeä, tuskin samanlaista hypeä olisi noussut.
Eli lyhyesti: Jäähyaitio loi RR:lle TAHTOMATTAAN tietyn maineen, josta RR:n on vaikea päästä eroon, varsinkaan kaupungissa nimeltä Pori. |
Juurikin noin, se oli alkujaan oikeastaan vain ihan vitsi minun ja RR:n välillä. No, kyllä Riku on jo näyttänyt että pystyy pelaamaan SM-liigassa kiekkoa eikä siihen aina "rystysiä" tarvita. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Phaneuf#3 Jäähdyttelijä
|
Lähetetty: Sun Lok 08, 2006 11:57 pm Viestin aihe: |
|
|
Totta.Itse olisin halunnut nähdä rikun patapaidassa enemmän kuin harjoitusotteluissa koska kova taklaushalukkuus pisti silmään,ei se että riku olisi pelkän tappelijan roolissa koska mielestäni hänessä on hyvin paljon samoja piirteitä kuin forsbackassa.RR olisi täydellisesti sopinut siihen ässien 4 ketjuun jossa pelasi. Nytkin sitä rikua tarvittaisiin kun intiaani on riekaleina.Mutta ei niin EI |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Leuka Kulttuuriministeri evp.

|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Shrink Erotuomaritarkkailija
|
Lähetetty: Tii Tam 16, 2007 6:11 pm Viestin aihe: |
|
|
Riku Rahikaisesta kiva juttu jatkoajan puolella. Linkitän myöhemmin jollei joku ehdi aikaisemmin. _________________ "Wuhuu, sää oot vittu seuraava"
Antti Tyrväinen tapio Sammalkankaalle pukukoppikäytävässä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
d2uce Heavyweight

Liittynyt: 15 Elo 2006 Viestejä: 2441 Paikkakunta: Hämeenlinna
|
Lähetetty: Tii Tam 16, 2007 7:16 pm Viestin aihe: |
|
|
Shrink kirjoitti: | Riku Rahikaisesta kiva juttu jatkoajan puolella. Linkitän myöhemmin jollei joku ehdi aikaisemmin. |
http://www.jatkoaika.com/smliiga.php?sivu=kolumnit&id=5685
Sattui löytymään muutama sekunti ylimääräistä aikaa. Aika samanhenkiset otsikoinnit jutuilla. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|